افزودنی بتن

افزودنی زودگیر بتن مایع

افزودنی زودگیر بتن مایع کاهش دهنده زمان گیرش سیمان است که غیر سوزاننده و غیر سمی بوده و می تواند دور ریز مصالح در بتن پاشی به روش مرطوب را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. مقادیر مصرف افزودنی زودگیر بتن مایع می تواند تعیین کننده زمان گیرش و سخت شدن بتن پاششی باشد. همچنین می توان از افزودنی زودگیر بتن مایع برای باز کردن سریعتر قالب های بتنی استفاده نمود.

کاربرد افزودنی زودگیر بتن مایع

افزودنی زودگیر بتن مایع را می توان در مواقعی که کسب مقاومت اولیه زودرس یا گیرش لحظه ای سیمان و بتن  مورد نیاز است مورد استفاده قرار داد. بیشترین کاربرد افزودنی زودگیر بتن مایع در عملیات پاشش بتن با استفاده از روش مرطوب می باشد. در مواردی چون لایه نگه دارنده موقت یا دائم بتنی، اجرای دیواره بتنی نهایی در تونل ها و معادن یا سایر مواردی که بتن پاشی با ضخامت زیاد مورد نظر است می توان از خواص افزودنی زودگیر بتن مایع جهت کاهش دور ریز بتن و افزایش راندمان بتن پاشی بهره برد.

نکته: افزودنی زودگیر بتن مایع را سر نازل اضافه کرده و استفاده از پمپ های ماردونی یا غیر پیستونی به سایر انواع پمپ ترجیح داده شود.

مشخصات فنی افزودنی زودگیر بتن مایع

شکل ظاهری افزودنی زودگیر بتن مایع غلیظ می باشد .

افزودنی زودگیر بتن مایع شیری رنگ می باشد .

وزن مخصوص افزودنی زودگیر بتن مایع حدود 1500 کیلوگرم در متر مکعب ی باشد .

افزودنی زودگیر بتن مایع آسیب تنفسی ندارد .

مقدار کلر افزودنی زودگیر بتن مایع کمتر از 0/1 درصد می باشد .

مقدار مصرف افزودنی زودگیر بتن مایع

مقدار دقیق مصرف افزودنی زودگیر بتن مایع بستگی به دمای درونی بتن، نوع سیمان، مقدار آب طرح اختلاط بتن و سرعت واکنش آب گیری سیمان داشته و متناسب با زمان دلخواه برای شروع گیرش و یا کسب مقاومت زودرس می توان افزودنی زودگیر بتن مایع را از 1 درصد تا 7 درصد وزن سیمان به مخلوط بتنی اضافه نمود. مقادیر کمتر از 3 درصد افزودنی زودگیر بتن مایع برای زودتر باز کردن قالب و بیش از 3 درصد برای گیرش های آنی توصیه می شود.

شرایط نگهداری افزودنی زودگیر بتن مایع

چنانچه افزودنی زودگیر بتن مایع در بسته بندی پلاستیکی یا استیل ضد زنگ و درجای سرپوشیده و بدور ازتابش نورخورشید و رطوبت باشد، به مدت12ماه قابل نگه داری است. در صورت انبار داری طولانی افزودنی زودگیر بتن مایع ، ابتدا آن را هم زده سپس استفاده نمایید.

شرکت شیمی بتن بهینه تولید کننده افزودنی بتن طبق استانداردهای موجود با کیفیت بالا می باشد.

برای آشنایی با محصولات و خرید افزودنی بتن روی لینک کلیک کنید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *