افزودنی بتن

افزودنی های بتن

ماده افزودنی بتن از تشکیل شده است سیمان پرتلند، سنگدانه، و آب، که به صورت گرد یا مایع می باشند مواد افزودنی بتن  به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده بتن و برای اصلاح خواص بتن، کمی قبل از مخلوط یا درزمان مخلوط به آن افزوده می‌شود. مواد افزودنی بتن به دو دسته مواد افزودنی‌های شیمیایی و مواد افزودنی‌های معدنی تقسیم می‌شوند.

انواع افزودنی های بتن

1-افزودنی‌های شیمیایی بتن _حباب ‌ساز کاهنده آب
2- افزودنی‌های شیمیایی بتن_ دیرگیرکننده بتن
3-افزودنی‌های شیمیایی بتن _زود گیر کننده بتن
4-افزودنی‌های شیمیایی بتن_ روان‌ کننده بتن
5-افزودنی‌های شیمیایی بتن _ کاهنده آب بتن

افزودنی های بتن – تنظیم کننده غلظت بتن

افزودنی تنظیم کننده غلظت بتن مایع جهت کنترل گرانروی بتن بر پایه پلیمر های آلی قابل حل در آب می باشد. این افزودنی بتن با افزایش غلظت بتن مانع رخداد جداشدگی و جمع شدگی در بتن های خود تراکم می شود. همچنین در هنگام بتن ریزی زیر آب می توان با استفاده از افزودنی تنظیم کننده غلظت بتن مانع از شسته شدن ذرات ریز بتن تازه شد. به طور معمول از افزودنی تنظیم کننده غلظت بتن به همراه افزودنی فوق روان کننده بتن استفاده می شود تا علاوه بر کارپذیری مناسب بتن، جایگیری آن در تمامی فضاهای قالب به صورت یکنواخت انجام پذیرد.

کاربرد افزودنی تنظیم کننده غلظت بتن

افزودنی تنظیم کننده غلظت بتن جذب سطحی ذرات سیمان را افزایش داده در نتیجه ویسکوزیته و چسبندگی بین مولکولی بتن افزایش می یابد. از اینرو و برای افزایش کارپذیری بتن استفاده همزمان افزودنی تنظیم کننده غلظت بتن با افزودنی های فوق روان کننده های بتن پیشنهاد می شود. همچنین استفاده از افزودنی تنظیم کننده غلظت بتن زمان گیرش اولیه بتن را به تعویق می اندازد. افزودنی تنظیم کننده غلظت بتن را می توان در تمامی بتن ریزی ها استفاده نمود چرا که حساسیت ملات را به گوناگونی اندازه و میزان رطوبت سنگدانه ها کاهش می دهد. ولی بهترین عملکرد این نوع افزودنی در بتن های خود تراکم که عملیات ویبره در آنها انجام نمی گیرد و بتن های زیر آب می باشد. آزمایش ها نشان می دهد که استفاده از افزودنی تنظیم کننده غلظت بتن در بتن های زیر آب موجب افزایش مقاومت بتن نیز می شود. همچنین پخش نشدن ذرات بتن در آب مانع ایجاد آلودگی های زیست محیطی است.

مشخصات فنی افزودنی تنظیم کننده غلظت بتن

شکل ظاهری افزودنی تنظیم کننده غلظت بتن مایع  بی رنگ مات است .

وزن مخصوص افزودنی تنظیم کننده غلظت بتن 0/05±1 گرم در سانتیمتر مکعب است .

افزودنی تنظیم کننده غلظت بتن فاقد کلر است .

افزودنی تولید کف برای بتن

افزودنی تولید کف برای بتن محصولی است با قابلیت تولید کف زیاد و پایدار که پس از اختلاط افزودنی تولید کف برای بتن با سیمان و ماسه موجب تولید بتن سبک یا ملات کفی خواهد شد. افزودنی تولید کف برای بتن شبکه ای گسترده و یکنواخت از حباب های هوا را در خمیر سیمان ایجاد می کند که بسته به طرح اختلاط  بتن و میزان مصرف آن توانایی کاهش وزن مخصوص ملات تا حدود 500 کیلوگرم در متر مکعب را داراست.

کاربرد افزودنی تولید کف برای بتن

افزودنی تولید کف برای بتن برای تولید قطعات بتنی سبک، شیب بندی بام و طبقات ساختمان، عایق های حرارتی، برودتی، صوتی و همچنین ملات های دیر مشتعل شونده استفاده می شود. برای این منظور ابتدا  افزودنی تولید کف برای بتن را با آب رقیق کرده سپس با استفاده از پمپ مخصوص فوم بتن به درون مخلوط سیمان و ماسه تزریق کنید. عملیات فوق حجم کف را تا حدود 50 برابر افزایش خواهد داد.

شرکت شیمی بتن بهینه تولید کننده افزودنی بتن طبق استانداردهای موجود با کیفیت بالا می باشد.

برای آشنایی با محصولات تولیدی شرکت شیمی بتن بهینه و خرید افزودنی بتن روی لینک کلیک کنید :

افزودنی های بتن اسفنجی

افزودنی های بتن غیر کلریدی

افزودنی های دیرگیرکننده بتن

اثرات افزودنی کندگیر کننده بتن

افزودنی ضد آب بتن

ترکیب کامپیوتری افزودنی های بتن

ترکیب و توزیع افزودنی های بتن

افزودنی کند گیرکننده بتن

افزودنی های محبوس کننده هوای بتن

افزودنی های کاهنده جمع شدگی بتن

افزودنی های تسریع کننده پودری

افزودنی های بتن شاتکریت

مواد افزودنی ضد شستگی بتن

مواد افزودنی بتن ضد انجماد

مزایای و اثرات افزودنی های کاهنده آب بتن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *