افزودنی بتن

افزودنی هوازای بتن

افزودنی هوازای بتن مایع جهت ایجاد حباب های بسیار ریز در بتن و یا ملات های سیمانی می باشد. اندازه قطر حباب های تشکیل شده به وسیله افزودنی هوازای بتن در بتن کمتر از 50 میکرون و فاصله آن ها از یک دیگر حدود 200 میکرون است. این حباب ها به وسیله افزودنی هوازای بتن به طور پایدار و یکنواخت در بتن تشکیل شده، علاوه بر افزایش کارایی بتن و کارپذیری بتن تازه، دوام بتن سخت شده را در برابر چرخه های یخ – ذوب بهبود می بخشند. همچنین افزودنی هوازای بتن تاثیر بسیار زیادی در کاهش نفوذ پذیری بتن دارند.

کاربرد افزودنی هوازای بتن

افزودنی هوازای بتن قادر به ایجاد حباب های میکرونی در انواع محصولات پایه سیمانی از قبیل:  بتن معمولی ، بتن کم آب و سفت، بتن های حاوی خاکستر بادی و دوده سیلیسی و بتن حاوی سیمان با قلیایی زیاد می باشد.  بیشترین مصرف افزودنی هوازای بتن در بتن سدها و سازه هایی است که در معرض یخ بندان قرار دارند.

مشخصات فنی افزودنی هوازای بتن

11

مقدار مصرف افزودنی هوازای بتن

مقدار دقیق مصرف افزودنی هوازای بتن بستگی به مقدار حباب مورد نیاز و نوع سیمان مصرفی دارد. مقادیر متعارف مصرف افزودنی هوازای بتن 0/1 تا 0/4 در صد وزن سیمان موجود در طرح اختلاط بتن است، ولی جهت  انجام آزمایش های کارگاهی میتوان مقدار 100 تا 200 میلی لیتر افزودنی هوازای بتن را برای  100 کیلوگرم  سیمان استفاده نمود.

شرایط نگهداری افزودنی هوازای بتن

چنانچه افزودنی هوازای بتن در بشکه های اصلی در جای مسقف، بدور از تابش نور خورشید و در دمای بیشتر از 2+ درجه سانتیگراد نگه داری شود دست کم به مدت 12 ماه قابل استفاده است. در صورت بروز یخ زدگی افزودنی هوازای بتن ،آنرا به آرامی حرارت داده ( تا حدود 30 درجه ) و هم زنید تا به حالت اولیه برگردد. هرگز از هوای فشرده برای هم زدن افزودنی هوازای بتن استفاده نکنید.

بسته بندی افزودنی هوازای بتن

افزودنی هوازای بتن در بشکه های 25 و 220 کیلو گرمی تحویل می شود.

شرکت شیمی بتن بهینه تولید کننده افزودنی بتن طبق استانداردهای موجود با کیفیت بالا می باشد.

برای آشنایی با محصولات و خرید افزودنی بتن روی لینک کلیک کنید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *