افزودنی بتن

ماده افزودنی تثبیت کننده

ماده افزودنی تثبیت کننده حاوی اسیدهای کربوکسیلیک و نمک های اسید آلی حاوی فسفر همچون هگزا متافسفات، پلی فسفات ها و فسفات ها می باشد. مکانیسم فعالیت ماده افزودنی تثبیت کننده ظاهراً به توقف توده شدگی CH و CSH مربوط می شود. هیدراتاسیون سیمان توسط مواد افزودنی بتن بر همه فازهای هیدراتاسیون سیمان، از جمله کاهش C3A اعمال می شود. این ادعا با داده های کالری سنجی و آزمایش اسکن الکترونی میکروسکوپی سطوح تثبیت شده و آلیت های فعال شده C3S تأیید می گردد.

ماده افزودنی تثبیت کننده بتون نوعی عامل فعال سطحی بوده که برای جلوگیری از توده شدگی سطح هیدرات غنی یون کلسیم طراحی شده است. هنگامی که حلقه از قبل شکل گرفته باشد، تثبیت کننده ها رشد آنها را به تأخیر می اندازد و ساختار شناسی خارجی هیدرات های شکل گرفته بعدی را تغییر می دهند. توانایی تثبیت کننده ها برای متوقف کردن هیدرات های CSH و آرام کردن متوسط C3A آن نشان دهنده این است که در سیمان پرتلند تثبیت کننده از رشد اپتیاکتیک CSH یا C3A اولیه ممانعت می کند، حال آنکه تنها اندکی هیدرات های C3A را از رسوب دهی در محلول آرام می کند. اگر چه فعالیت توده شدگی هیدرات را نمی توان مستقیماً به افزودنی ها نسبت داد، داده هایی وجود دارد که به صورت غیر مستقیم این اثرات را نشان می دهد. برای مثال، جایگزینی ساختار اترینگیت بر آلیت و بیشتر باز شدن بافت اترینگیت بر C3A نشان می دهد که این افزودنی ها به شدت بر چگونگی شکل گیری هیدرات ها تأثیر می گذارند.

تاثیر ماده افزودنی تثبیت شده بر بتن سخت شده

تولید کنندگان مدعی هستند که از افزودنی در مورد تأثیرش بر گیرش، هوای محبوس، مقاومت ذوب انجماد، مخلوط های حاوی خاکستر بادی و سرباره، مقاومت های خمشی و فشاری، تغییر طول، استعداد ترک خوردگی و خوردگی و خزش آزمایش به عمل آمده است. داده های گزارش شده از آزمایشگاه و عملیات میدانی هیچ گونه تأثیر زیان باری را که ناشی از این افزودنی ها باشد، نشان نمی دهد.

شرکت شیمی بتن بهینه تولید کننده افزودنی بتن طبق استانداردهای موجود با کیفیت بالا می باشد.

برای آشنایی با محصول و خرید افزودنی بتن روی لینک کلیک کنید

منبع: کتاب افزودنی های شیمیایی بتن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *