ملات ها و اندودهای آماده

روش مصرف ملات تعمیری

هنگام کار با ملات تعمیری سطح مورد نظر می بایستی تمیز و فاقد هرگونه مواد آلاینده بوده و همچنین می بایستی نقاط سست و ضعیف بتنی را مشخص نموده و نسبت به تخریب آن ها اقدام نمود.

این مناطق تا عمق 10 سانتیمتری بریده شده و دقت شود تا جای ممکن شکل تیزگوشه و مربعی داشته باشند. همچنین حداقل ضخامت 10 میلیمتری پیرامون منطقه تعمیر شده حفظ گردد.

سطح مورد نظر بایستی خدشه دار بوده و دست کم از ناهمواری های 5 میلیمتری با فواصل 20 میلیمتری برخوردار باشد.

در صورت مشاهده آرماتور های رنگ زده ابتدا از سلامت درونی آن اطمینان یافته سپس نسبت به زنگ زدایی توسط یکی از روش های برس زنی یا ماسه پاشی اقدام نمایی تا سطح فولاد تمیز نمایان گردد.

محافظت مضاعف آرماتورها توسط پوشش های مخصوص مقدور خواهد بود.

در مواردی که آرماتورها دچار خوردگی وسیع باشند بایستی نسبت به تعویض آن ها اقدام نمود.

اشباع سازی با آب

چسطح مورد نظر را با استفاده از شستشو توسط آب به طور کامل اشباع نمایید سپس مقادیر اضافی را از روی سطح جمع آوری نمایید.

مخلوط نمودن

بهترین روش ساخت ملات تعمیری استفاده از ابزار همزن (دریل) با دور پایین می باشد. 3.5 لیتر آب را به داخل دستگاه مخلوط کن ریخته و در حالی که مخلوط کن در حال گردش می باشد پودر خشک ملات تعمیری را به طور پیوسته به آب اضافه نمایید. پس از اضافه شدن کامل پودر ملات تعمیری به آب، هم زدن را تا 3 دقیقه ادامه دهید تا مخلوطی یکنواخت و فاقد حباب های بزرگ ایجاد گردد. چنانچه مخلوط فوق از غلظت دلخواه برخوردار نباشد می توان رفته رفته به آن آب اضافه نمود و برای 1 تا 2 دقیقه دیگر هم زدن را ادامه داد. بدیهی است مقدار آب لازم تحت تاثیر میزان رطوبت نسبی و دمای محیط می باشد.

اجرای ملات تعمیری

ملات تعمیری آماده شده قابلیت اجرای دستی و یا پاشش را دارا بوده و در صورت اجرای دستی می بایستی ماله را بر روی سطح ملات تعمیری فشار داد تا از تماس کامل ملات تعمیری و سطح قبلی مطمئن شد برای این منظور از ماله پلاستیکی یا چوبی استفاده کنید ولی پرداخت کاری نهایی را توسط ماله فلزی انجام دهید.

بهترین زمان برای پرداخت کاری نهایی وقتی است که اثر انگشت به سختی بر روی سطح ملات تعمیری باقی بماند.

عمل آوری خوب به ویژه در شرایط گرما یا باد شدید ضروری بوده و برای این منظور می توان از پوشش نایلونی استفاده نمود.

پوشش دهی

حجم مخلوط حاصل از یک کیسه 25 کیلو گرمی ملات تعمیری و 4 لیتر آب مقدار 12.6 لیتر خواهد بود که می تواند برای پوشش یک متر مربع با ضخامت متوسط 12.6 میلی متر استفاده شود.

شرکت شیمی بتن بهینه ارائه کننده انواع ملات های آماده مطابق با استانداردها و با کیفیت بالا می باشد.

برای آشنایی با مزایای ملات تعمیری و موارد کاربرد ملات تعمیری کلیک کنید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *