خصوصیات بتن

مزایای بلوک های هبلکس

پروژه های ساختمانی با استفاده از بلوک های هبلکس با در نظر گرفتن سرعت اجرای بلوک های هبلکس ، نیروی اجرایی کمتر و مصرف ملات کمتر برای اجرا و نصب بلوک های هبلکس و همچنین کاهش زیاد بارهای وارده به سازه به دلیل وزن کم دیوارهای از نوع بتن سبک هبلکس موجب کاهش ابعاد سازه می‌شود که استفاده از بلوک های هبلکس صرفه جویی قابل ملاحظه ای را در هزینه مصالح مصرفی موجب می گردد.

عایق بودن بلوک های هبلکس در برابر گرما، سرما علاوه بر صرفه جویی چشمگیری که در فضاهای تاسیساتی و سطح حرارتی برودتی بلوک های هبلکس موجب کاهش قابل ملاحظه در مصرف انرژی لازم برای سرمایش و گرمایش ساختمان در آینده خواهد شد.

روش مصرف بلوک های هبلکس

کارکردن با بلوک های بتن گازی سبک هبلکس نیاز به تخصص خاصی ندارد، با توجه به ابعاد و سهولت کار با بلوک های هبلکس سرعت اجرا نیز نسبت به آجر و سفال تا دو الی سه برابر افزایش می یابد.

ملات اجرایی بلوک های هبلکس

ملات برای نصب بلوک های هبلکس همان ماسه و سیمان می‌باشد و با توجه به اینکه بلوک های هبلکس یک نوع بتن سبک می‌باشد و همگونی کاملی با ملات ماسه و سیمان دارد می‌توان نسبت ترکیب را به پنج یا شش به یک تبدیل و در مصرف سیمان صرفه جویی بیشتری نمود در مواردی که تیغه بندی ها مورد اجرا با آب و رطوبت در تماس و ارتباط نباشند (مانند دیوارهای اتاق خواب) می‌توان از ملات گچ و خاک برای نصب بلوک های هبلکس (به لحاظ صرفه جویی اقتصادی) نیز استفاده نمود.

میزان نفوذپذیری بلوک های هبلکس

با توجه به ابعاد و متخلخل بودن بلوک های بتن سبک هبلکس رطوبت و نم توسط بلوک های هبلکس منتقل نمی‌شود.

نکته: در عین اینکه بلوک های هبلکس رطوبت و نم را منتقل نمی کنند ولی در سطح بلوک های هبلکس آب بیشتری را نسبت به مصالح مشابه جذب می‌کند، لذا در زمان استفاده از بلوک های هبلکس باید نکات زیر را رعایت نمود:

1- قبل از اجرای بلوک های هبلکس می‌بایست کاملا خیس شوند.

2- ملات مصرفی برای بلوک های هبلکس را نیز باید با دقت بیشتری تهیه نمود.

3- بعد از اجرای بلوک های هبلکس به دیوارها آب داده شود.

اندود گچ و خاک برای نصب بلوک های هبلکس

با توجه به سطح صاف و صیقلی بلوک های هبلکس نسبت به سایر مصالح (در صورت اجرای صحیح دیوارهای) به اندودی بیش از 1 الی 2 سانتیمتر نیاز نخواهند داشت یعنی در هر طرف 0.5 الی 1 سانتیمتر.

نصب تاسیسات و نماسازی بلوک های هبلکس

نصب بلوک های هبلکس مانند سایر مصالح می‌باشد و چنانچه به صورت نصب بلوک های هبلکس صحیح اجرا شود با مشکلی روبرو نخواهد شد.

برای آشنایی بیشتر با موارد زیر روی لینک مربوطه کلیک کنید:

مشخصات فنی بتن هبلکس

بتــن الیافی

بتن ترمی 

بتن خود متراکم شونده

بتن پیش تنیده

بتن ناتراوا یا ضد آب

بتن آماده با کارایی بالا 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *