مواد آب بندی

مخزن بتنی

یکی از مهم ترین تاسیسات مورد استفاده در سیستم های تصفیه آب و فاضلاب مخازن بتنی هستند. همچنین تقریبا تمامی سازه های موجود در تصفیه خانه های بزرگ آب و فاضلاب را مخازن بتن تشکیل می دهند. وجود ملاحظات غیرسازه ای مربوط به کاربرد مخزن بتنی در سیستم های تصفیه مانند خوردگی، آب بندی، پایداری شیمیایی و دوام بتن باعث شده است که ساخت مخازن بتنی برای کاربرد در صنعت آب و فاضلاب به تخصصی ویژه در طراحی و اجرا تبدیل شود.

به عنوان اولین گام در اجرای مخزن بتنی ، طراحی نقش بسیار مهمی را در کارایی، ایمنی، دوام و ملاحظات اقتصادی دارد. چنانکه طراحی مخزن بتن به درستی انجام نشده باشد، یا ایمنی و دوام مخزن بتنی به خطر می افتد و یا اینکه صرف هزینه های اضافی باعث اتلاف منابع مالی می شود. دانش فنی و استفاده از آیین نامه های معتبر طراحی، بهترین ابزار برای انجام یک طراحی دقیق و حرفه ای مخزن بتنی است. سپتیک تانک یک راه ساده،موثر و البته کم هزینه برای تصفیه اولیه فاضلاب خانگی و مجتمع های مسکونی است که دارای یک مخزن بتنی بزرگ و دو لوله ی ورودی و خروجی است شکل ساخت لوله های سپتیک تانک به گونه ای است که امکان خروج ذرات جامد و معلق را به حداقل می رساند سپتیک تانک دقیقاً در زیر سطح زمین قرار می گیرد .

انواع مخزن بتن: به دو صورت مخزن بتنی پیش ساخته و مخزن بتنی غیر آماده موجود است.

مزایای مخزن بتنی

مهمترین مزایای مخزن بتنی عبارتند از :

• استحکام خیلی زیاد و امکان پوشاندن و عبور از روی مخزن بتنی

• قیمت بسیار کمتر و مقرون به صرفه بودن مخزن بتنی

• امکان ساختن سپتیک تانک‌های غیر آماده در ابعاد و ظرفیت مورد نظر همچنین تانک‌های پیش ساخته بتنی به صورت مخزن بتنی چهار تا ده مترمکعب و به شکل استوانه عمودی ساخته می‌شوند. این درحالی است که سپتیک تانک‌ های بتنی غیر آماده را می‌توان در هرشکل و ظرفیت دلخواه طراحی و اجرا کرد.

بتن مورد نیاز برای ساخت این مخزن بتنی باید بتن با مقاومت بالا و بتن ضد سایش باشد .در ساخت مخزن بتنی از محصولات زیر استفاده می گردد:

•           بتن ضد سایش

•           بتن با مقاومت بالا

•           ژل میکروسیلیس

•           آب بند کننده بتن که در ساخت قطعات پیش ساخته بتنی کاربرد دارند.

شرکت شیمی بتن بهینه تولید کننده مواد آب بندی طبق استانداردهای موجود با کیفیت بالا می باشد.

برای آشنایی با نانو آب بند کلیک کنید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *