مواد آب بندی

خمیر آب بندی پلیمری بتن

خمیر آب بندی پلیمری بتن ،خمیر ایزولاسیون بسیار منعطف است که بر پایه رزین های امولسیونی آکریلاتی تولید می شود. این پوشش قابلیت اجرا روی سطوح افقی و عمودی را داشته و جایگزین مناسبی برای انواع سیستم های ایزولاسیون قیری می باشد.

کاربرد خمیر آب بندی پلیمری بتن

خمیر آب بندی پلیمری بتن مناسب ترین روش برای آب بندی محیط های در معرض ریزش آب همچون آشپزخانه های خانگی و صنعتی وسرویس های بهداشتی می باشد که از امتیازاتی چون سهولت اجرا، چسبندگی خوب، عدم جریان پذیری در محیط های گرم و عدم آسیب رسانی فردی برخوردار بوده، همچنین خمیر آب بندی پلیمری بتن دوستدارمحیط زیست می باشد.

روش مصرف خمیر آب بندی پلیمری بتن

جهت اطمینان از موثر بودن سیستم خمیر آب بندی پلیمری بتن لازم است دستور کار زیر به دقت رعایت شود:

هنگام اجرای خمیر آب بندی پلیمری بتن ابتدا سطح را از وجود هر گونه آلودگی مانند گریس ، چربی ، گردو خاک و بخش های سست پاک نمایید، سپس مناطق ضعیف و گودال ها را با ملات تعمیری مناسب پر کرده و به کمک قلم مو یک لایه از خمیر آب بندی پلیمری بتن رقیق شده با کمی آب را به عنوان  پرایمر بر روی سطح اجرا نمایید. وقتی لایه خمیر آب بندی پلیمری بتن خشک شده ولی هنوز چسبناک می باشد نسبت به اجرای دو لایه از خمیر آب بندی پلیمری بتن توسط قلم مو اقدام نمایید. بهتر است لایه دوم خمیر آب بندی پلیمری بتن با فاصله زمانی حدود دو ساعت اجرا شود تا در مجموع لایه ای به ضخامت  یک  میلی متر بوجود آید. در مناطقی چون محل تقاطع دیوار و کف یا محل ورود و خروج تاسیسات آب رسانی به درون سازه بتنی بهتر است با استفاده از توری پلی پروپیلنی یا تیشو در بین  دو لایه خمیر آب بندی پلیمری بتن نسبت به مسلح سازی خمیر آب بندی اقدام نمود.

توجه: خمیر آب بندی پلیمری بتن را به عنوان لایه نهایی به کار نبرده و از پوشش های محافظ چون سرامیک، کاشی یا سنگ بر روی آن استفاده نمایید.

مشخصات فنی خمیر آب بندی پلیمری بتن

شکل ظاهری خمیر آب بندی پلیمری بتن خمیر کرم رنگ است .

وزن مخصوص آب بندی پلیمری بتن 1200کیلوگرم در متر مکعب است .

آب بندی پلیمری بتن  انحلال پذیری فیلم خشک در آب ندارد .

درجه قلیایی آب بندی پلیمری بتن  8-9 می باشد .

مقادیر مصرف خمیر آب بندی پلیمری بتن

ا تا 1/5 کیلوگرم به ازای یک متر مربع هنگامیکه در دو لایه خمیر آب بندی پلیمری بتن با مجموع ضخامت حدود یک میلی متر اجرا شود.

شرایط نگهداری خمیر آب بندی پلیمری بتن

چنانچه خمیر آب بندی پلیمری بتن  بدور از تابش مستقیم نور خورشید و بارندگی و در دمای 25 درجه سانتی گراد نگه داری شود تا یک سال خمیر آب بندی پلیمری بتن  قابل استفاده می باشد.

شرکت شیمی بتن بهینه تولید کننده مواد آب بندی طبق استانداردهای موجود با کیفیت بالا می باشد.

برای آشنایی با نانو آب بند کلیک کنید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *