مواد آب بندی

سیستم آب بندی سطوح بتنی

سیستم آب بندی سطوح بتنی به روش انسداد کاپیلارهای بتن ،یک روش بسیار مناسب برای آب بندی سطوح بتنی است که با تشکیل کریستال های غیر محلول در درون منافذ و لوله های مویین، بتن را به طور کامل آب بند نموده و حتی در برابر فشار هیدروستاتیک منفی (آب پشت سازه) نیز مقاوم است. سیستم آب بندی سطوح بتنی مناسب ترین انتخاب برای آب بندی سطوح تونل ها ، گالری ها و منابع  ساخته شده می باشد که امکان دستیابی به سطوح پشت سازه درآنها وجود ندارد، ضمن این که کاربرد آن آسان است.

روش مصرف سیستم آب بندی سطوح بتنی

آماده سازی سطوح بتنی

اساسی ترین شرط موفقیت سیستم آب بندی سطوح بتنی ،خیس بودن سطوح می باشد، بنابراین در صورت خشک بودن بخش یا همه سطح لازم است قبل از اجرای کار به طور کامل آن را اشباع نمایید. سطح را از وجود هر گونه آلودگی مانند: گریس ، چربی ، گرد و خاک و قطعات سست تمیز نمایید و به کمک برس سیمی شیرابه سیمان روی سطح را به گونه ای بر داشته که منافذ بتن بازشوند.

روش اجرای آب بندی سطوح بتنی

5/2 پیمانه مواد آب بندی سطوح بتنی را در ظرفی ریخته، یک پیمانه آب به آن اضافه نموده و بهم بزنید تا دوغاب یک نواخت و بدون حباب بدست آید. دوغاب حاصل را بوسیله قلم مو در دو دست کامل به فاصله حدود چهار ساعت روی سطوح اجرا نمایید. در سیستم آب بندی سطوح بتنی پس از 24  ساعت سطوح را مرطوب نموده و به مدت یک هفته آنرا خیس نگه دارید تا فرصت رشد کریستال ها فراهم آید.

 مشخصات فنی مواد آب بندی سطوح بتنی

شکل ظاهری مواد آب بندی سطوح بتنی پودرخاکستری است .

مقاومت فشای 28 روزه مواد آب بندی سطوح بتنی 40 مگا پاسکال می باشد .

نفوذ آب مواد آب بندی سطوح بتنی صفر می باشد .

 مقدار مصرف پودر آب بندی سطوح بتنی

بطور معمول جهت آب بند نمودن یک متر مربع سطح  مقدار یک کیلو گرم پودر آب بندی سطوح بتنی برای هر لایه لازم است ولی میزان دقیق مصرف به وضعیت سطح بتن بستگی دارد(اجرای دو لایه پیشنهاد می شود).

شرایط نگهداری پودر آب بندی سطوح بتنی

پودر آب بندی سطوح بتنی را بدور از تابش نور خورشید و در محیط خشک نگه داری نمایید.  در این شرایط عمر مفید پودر آب بندی سطوح بتنی  12  ماه می باشد .

شرکت شیمی بتن بهینه تولید کننده مواد آب بندی طبق استانداردهای موجود با کیفیت بالا می باشد.

برای آشنایی با نانو آب بند کلیک کنید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *