ملات ها و اندودهای آماده

نفوذگر مایع سطوح بتنی

نفوذگر مایع سطوح بتنی ،یک مایع غلیظ و بی رنگ است که پس از نفوذ به درون منافذ بتن و ترکیب با آهک آزاد حاصل از هیدراسیون سیمان تشکیل کریستال های غیر قابل حل در آب داده و با ایجاد شبکه ای یکنواخت مانع نفوذ آب به بتن می شود. نفوذگر مایع سطوح بتنی مناسب ترین انتخاب برای آب بندی سطوح بتنی افقی می باشد که امکان اجرای سیستم های آب بندی سیمانی و یا رزینی وجود ندارد. همچنین نفوذگر مایع سطوح بتنی گزینه مناسبی به عنوان لایه ابتدایی جهت آب بند نمودن پشت بام ها می باشد. از دیگر مزایای نفوذگر مایع سطوح بتنی کاربرد آسان آن است. نفوذگر مایع سطوح بتنی برای سطوحی که از جذب بسیار کمی برخوردار است پیشنهاد نمی شود.

روش مصرف نفوذگر مایع سطوح بتنی

آماده سازی سطوح بتنی

اساسی ترین شرط موفقیت این روش مرطوب بودن سطوح می باشد، بنابراین در صورت خشک بودن بخش یا همه سطح لازم است قبل از اجرای کار با نفوذگر مایع سطوح بتنی را مرطوب نمایید. سطح را از وجود هر گونه آلودگی مانند: گریس ، چربی ، گرد و خاکو قطعات سست تمیز نمایید و به کمک برس سیمی شیرابه های سیمانی روی سطح را به گونه ای بردارید که منافذ بتن باز شوند.

روش اجرای نفوذگر مایع سطوح بتنی

مقداری از  نفوذگر مایع سطوح بتنی را بر روی سطح ریخته با کمک طی لاستیکی یا ابزار مشابه آن را بر روی سطح پخش نمایید. این کار را تا آنجایی تکرار نمایید که دیگر مایع جذب سطح نشود. این عملیات را پس از حدود 24 ساعت تکرار نمایید. در مورد سطوحی که از تخلخل و جذب آب بالایی برخوردارند، امکان دارد اجرای مرحله سوم نفوذگر مایع سطوح بتنی نیز لازم باشد. یادآور می شود که پس از هر اجرای نفوذگر مایع سطوح بتنی می بایست اضافه مواد از روی سطح جمع شود، به      گونه ای که فیلم باقی مانده بر روی سطح ضخامتی بیش از 100 میکرون (1/0 میلی متر) نداشته باشد.

مشخصات فنی نفوذگر مایع سطوح بتنی

شکل ظاهری نفوذگر سطوح بتنی مایع لزج بی رنگ می باشد .

وزن مخصوص نفوذگر مایع سطوح بتنی حدود 1350 کیلوگرم بر متر مکعب

نفوذ آب نفوذگر مایع سطوح بتنی صفر می باشد .

مقاومت مکانیکی نفوذگر مایع سطوح بتنی کم می باشد .

بهترین زمان بهره برداری نفوذگر مایع سطوح بتنی 3 روز پس از اجرا می باشد .

مقادیر مصرف نفوذگر مایع سطوح بتنی

میزان مصرف نفوذگر مایع سطوح بتنی بستگی مستقیم به میزان تخلخل سطح دارد. از اینرو بطور معمول یک کیلوگرم از نفوذگر مایع سطوح بتنی جهت آب بند نمودن 1 تا 3 متر مربع در دو مرحله کافی است.

شرایط نگهداری نفوذگر مایع سطوح بتنی

نفوذگر مایع سطوح بتنی را دور از تابش نور خورشید و در محیط خشک نگه داری نمایید.  در این شرایط عمر مفید نفوذگر مایع سطوح بتنی  12  ماه می باشد.

شرکت شیمی بتن بهینه تولید کننده مواد آب بندی طبق استانداردهای موجود با کیفیت بالا می باشد.

برای آشنایی با نانو آب بند کلیک کنید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *