ملات ها و اندودهای آماده

اندود کاری

بسته به اینکه اندود کاری با چه ماده ای انجام شود ، نحوه ی اجرای آن متفاوت است اما ماده ی مورد استفاده در اندود کاری در معماری ملات نام دارد . یک نوع ملات از ماسه و سیمان تشکیل شده که با درصد مشخصی با آب مخلوط میشود و جهت اندود کاری با وسایلی چون کمچه و ماله مورد استفاده قرر میگیرد،هر ملات حداقل شامل 3 ماده است یکی از این سه ماده، ماده ی پر کننده دوم ماده ی چسباننده و سومی آب است.

اندود ماده ای که به چیزی بمالند مثل کاهگل که روی بام یادیوار مالیده شود. و به معنی اندوده “مالیده شده”هرگاه با کلمه دیگر ترکیب شود مثل زر اندود . سیم اندود . گل اندود .

ملات اندود کاری بیرونی و داخلی

مخلوطی از یک یا چند چسباننده معدنی، سنگدانه،آب و گاهی مواد افزونه یا افزودنی که در اندود کاری بیرونی یا داخلی استفاده می شود .

ملات اندود کاری بیرونی ، ملاتی که کاملا مخلوط شده و آماده برای استفاده است .

انواع ملات اندود کاری بیرونی

– ملات اندود کاری بیرونی و داخلی طراحی شده : ملاتی که ترکیبات و روش تولید آن برای دستیابی به خواص ویژه ، توسط تولید کننده انتخاب می شود (بر اساس عملکرد)

– ملات اندود کاری بیرونی و داخلی از پیش تعریف شده : ملاتی که در نسبت های از پیش تعیین شده ساخته شده و خواص آن با توجه به نسبت های اجزای متشکل ، در نظر گرفته می شود(بر اساس عملکرد).

– ملات اندود کاری بیرونی و داخلی آماده : ملاتی که در کارخانه پیمانه و مخلوط شده است،این ملات می تواند به صورت خشک (باید هنگام مصرف با آب مخلوط شود) و یا بصورت تر آماده برای مصرف ، عرضه شود .

– ملات اندود کاری بیرونی و داخلی از پیش پیمانه شده: ملاتی که اجزای متشکل آن کاملاً در کارخانه پیمانه شده و به کارگاه ساختمانی عرضه و مطابق ویژگی ها و شرایط ذکر شده توسط تولید کننده مخلوط می شود .

– ملات اندود کاری بیرونی و داخلی ماسه-آهک از پیش مخلوط شده: ملاتی که اجزای متشکل آن در کارخانه کاملاً پیمانه و مخلوط می شود و به کارگاه ساختمانی عرضه و در آنجا مواد متشکل دیگری که توسط کارخانه مشخص و یا فراهم شده است ،اضافه می شود (مانند سیمان).

ملات اندود کاری بیرونی و داخلی کارگاهی

ملاتی که هر یک از اجزای متشکل آن به طور جداگانه پیمانه شده و در کارگاه ساختمانی مخلوط می شود .

ملات اندود کاری بیرونی و داخلی بر اساس خواص و یا کاربرد

– ملات اندود کاری بیرونی و داخلی برای کارهای عمومی

– ملات اندود کاری بیرونی یا داخلی بدون خواص ویژه .این نوع ملات می تواند از پیش تعریف شده یا طراحی شده باشد .

– ملات اندود کاری بیرونی و داخلی سبک

– ملات اندود کاری بیرونی و داخلی طراحی شده با چگالی مساوی یا کمتر از ۱۳۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب

– ملات اندود کاری بیرونی و داخلی رنگی

– ملات اندود کاری بیرونی و داخلی طراحی شده که برای کاربرد های ویژه ، رنگی شده(رنگ این نوع ملات با استفاده از رنگدانه ها یا سنگ دانه های رنگی به دست می آید). ملات اندود کاری بیرونی یک لایه

– ملات اندود کاری طراحی شده که در یک لایه به کار میرود و همه وظایف یک سیستم چند لایه را که در اندودکاری خارجی استفاده می شود ،انجام می دهد.این نوع ملات اندود کاری معمولاً به صورت رنگی مورد استفاده قرار میگیرد .ملات های یک لایه برای استفاده بیرونی را میتوان با استفاده از سنگدانه های معمولی و یا سبک تولید کرد.

شرکت شیمی بتن بهینه ارائه کننده انواع ملات های آماده مطابق با استانداردها و با کیفیت بالا می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *