ضد یخ بتون زودگیر

روش مصرف ضد یخ بتن بر پایه نیتروژن

هیدراتاسیون سیمان یک واکنش گرما زا است و از آنجایی که بهتراست هیدراتاسیون سیمان در دمای بین 10 الی25 درجه سانتیگراد و در مدت 28 روز انجام پذیرد و از سوی دیگر گیرش اولیه بتن در دمای 20 درجه سانتیگراد حدود 12 ساعت به طول می انجامد. به این ترتیب برای جلوگیری از یخ زدن بتن در هنگام سرما می بایست زمان گیرایی اولیه را از 12 ساعت به حدود 3 الی5 ساعت کاهش دهیم و این کار توسط ضد یخ بتن انجام پذیر است.

ضد یخ  بتن بر پایه نیتروژن نقطه انجماد آب موجود در بتن را پایین آورده و همچنین به عنوان یک زودگیر بتن عمل می کند .

میزان مصرف ضد یخ  بتن بر پایه نیتروژن رابطه مستقیم با دمای محیط عیار سیمان مصرفی و خصوصیات آن دارد و مى بایست توجه شود که در محاسبه دماى محیط حداقل دمائى که ممکن است باید ملاک محاسبه قرار گیرد. ضد یخ  بتن بر پایه نیتروژن را به مقدار 1% الی5% وزن سیمان مصرفی به می باشد

میتوان ضد یخ  بتن بر پایه نیتروژن را قبل از مصرف بتن به تراک میکسر اضافه کرد که در این صورت باید میزان مصرف ضد یخ بتن را از آب مصرفی در بچینگ کاسته باشید.

در بتن ریزی در هوای سرد با استفاده از افزودنی های ضد یخ بتن می توان دیگر افزودنی های بتن مانند هوازا، روان کننده، دیرگیر کننده و فوق روان کننده را استفاده کرد. میزان مصرف هوازا باید در آزمایشگاه دقیقاً مشخص شود. زمانی که افزودنی های نامبرده همراه با ضد یخ بتن استفاده می شوند، میزان مصرف بالاتری نسبت به حالت نرمال دارند.

برای آشنایی با مزایای ضد یخ  بتن بر پایه نیتروژن و خرید ضد یخ روی لینک کلیک کنید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *